Οι ευθύνες έχουν ονοματεπώνυμο: Σπίρτζης και προηγούμενη Διοίκηση της Περιφέρειας
Για την τραγική κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής και τις μεγάλες ελλείψεις σε λεωφορεία, αποκλειστικά υπεύθυνοι είναι όσοι επέτρεψαν τα προηγούμενα χρόνια, μέσω των πράξεων και παραλείψεων τους, να απαξιωθούν οι δημόσιες συγκοινωνίας της μεγαλύτερης Περιφέρειας της χώρας.
Από το 2015 ως το 2019 δεν είχε προκηρυχθεί ούτε ένας διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων, οι εργασίες επέκτασης του Μετρό καρκινοβατούσαν, το Τραμ είχε απαξιωθεί και η προηγούμενη Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής παρακολουθούσε αμέτοχη τις εξελίξεις. Το μόνο που έκανε, ήταν να θυμηθεί λίγους μήνες πριν τις εκλογές, να εγκρίνει τη διάθεση χρημάτων μέσω του ΕΣΠΑ, για να στηρίξει την τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και τη διοίκηση του ΟΑΣΑ, για να αγοράσουν 92 λεωφορεία, όταν γνώριζαν όλοι ότι οι πραγματικές ανάγκες ξεπερνούσαν τον αριθμό των 500 λεωφορείων. Όμως ούτε αυτή η αγορά των 92 λεωφορείων προχώρησε, για τρεις λόγους.
Ο πρώτος λόγος, ήταν η λανθασμένη απόφαση της προηγούμενης Διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής να προκρίνει την αγορά με ευρωπαϊκά χρήματα λεωφορείων, με τεχνολογία diesel. Μια τεχνολογία που δεν συμβαδίζει με τη νέα πράσινη πολιτική της Ε.Ε., η οποία δεν χρηματοδοτεί αυτού του είδους τις προμήθειες.
Ο δεύτερος λόγος που δεν προχώρησε η προμήθεια, οφείλεται στο γεγονός ότι η Περιφέρεια Αττικής λειτούργησε με προχειρότητα και με προφανή κομματικά κίνητρα, αφού ενέκρινε μια χρηματοδότηση χωρίς να λάβει υπόψη της ότι η τότε Διοίκηση του ΟΑΣΑ, δεν είχε ούτε το σχέδιο αλλά και ούτε την ικανότητα να προχωρήσει τη δημοπράτηση του διαγωνισμού. Κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην κατατεθούν ποτέ απο τον ΟΑΣΑ τεύχη δημοπράτησης για να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την αγορά λεωφορείων. Αντίθετα με τον ΟΑΣΑ, άλλες υπηρεσίες του Κράτους όπως η Ελληνική Αστυνομία και το Πυροσβεστικό Σώμα, αξιοποίησαν τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής, προχώρησαν στην υλοποίηση των δικών τους διαγωνιστικών διαδικασιών και προμηθεύθηκαν τα απαραίτητα για τη λειτουργία των υπηρεσιών τους οχήματα. Ουσιαστικά, υπήρξε απίστευτη προχειρότητα, ανευθυνότητα και αδιαφορία απο πλευράς της τότε Διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής , του Υπουργείου Μεταφορών και του ΟΑΣΑ, με αποτέλεσμα να χαθεί πολύτιμος χρόνος και να μην προχωρήσει τελικά καμία διαδικασία αγοράς νέων λεωφορείων.
Ο τρίτος λόγος, είναι η αποδεδειγμένη αδιαφορία κι ανικανότητα της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών να ενισχύσει με νέα οχήματα το στόλο των λεωφορείων της Αττικής . Γι αυτό δεν έγινε την περίοδο 2015-2019 ούτε ένας νέος διαγωνισμός.
Ας αντιληφθεί λοιπόν η προηγούμενη Περιφερειάρχης ότι όσες φορές κι αν επαναλάβει τους ψευδείς ισχυρισμούς της σχετικά με το ζήτημα της μη υλοποίησης της προμήθειας των 92 λεωφορείων, κανένας δεν θα την πιστέψει, πλην ίσως του ολιγάριθμου κοινού της κομματικής εφημερίδας που φιλοξενεί τις απόψεις της. Οι προσωπικές της ευθύνες και στο ζήτημα αυτό είναι τεράστιες. Η ένοχη σιωπή κι ανοχή της απέναντι στην προηγούμενη κυβέρνηση από τη μια και η αδράνεια της από την άλλη, κληρονόμησαν στους πολίτες της Αττικής πολλά προβλήματα, τα οποία προσπαθεί η σημερινή Περιφερειακή Αρχή να επιλύσει.